علت سرد نکردن یخچال 

دلایل سرد نکردن یخچال

آگاهی از علت سرد نکردن یخچال برای تمامی خانه داران ضروری است؛ زیرا یخچال یکی از مهمترین و پر استفاده ترین وسایل برقی خانه است به همین خاطر ممکن است مشکلاتی برای آن بوجود بیاید که سرد نکردن یخچال یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد باید به خوبی از علت آن واقف باشند. سرد نکردن یخچال دلایل مختلفی دارد به همین خاطر زمانی که این اتفاق می افتد افراد از از یک شرکت حرفه ای کمک می گیرند تا از علت بروز این مشکل آگاه شوند و سپس اقدام به تعمیر و سرویس یخچال کنند.

یخچال یکی از پر استفاده ترین لوازم برقی منزل است که همیشه روشن بوده و از آن استفاده می شود به همین خاطر ممکن است دچار مشکلاتی شود که یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکل سرد نکردن مواد غذایی است. ممکن است برای شما هم بارها پیش آمده باشد که مواد غذایی یا خوراکی را از یخچال بیرون می آورید ولی متوجه می شوید که با اینکه یخچال روشن است ولی خوراکی ها اصلا خنک نشده اند. سرد نکردن یخچال یکی از مشکلاتی است که با سرویس یخچال در کوتاه ترین زمان حل می شود.

در ادامه این مقاله با دلایل مهم سرد نکردن یخچال آشنا می شوید؛ بنابراین همراه ما باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر و سرویس یخچال کرده و از آن استفاده نمایید.

سرد نکردن یخچال به خاطر کهنه بودن لاستیک درب 

تا به حال به لاستیک درب یخچال توجه کرده اید این لاستیک ها هم طول عمر کوتاهی دارند و باید هر چند سال یکبار تعویض شوند. اگر اقدام به تعویض لاستیک های درب یخچال نکنید به مرور بر روی خنک بودن یخچال تاثیر می گذارد چرا که توانایی یخچال در سرد کردن مواد غذایی موجود کاهش می یابد.

اگر لاستیک یخچال کهنه و فرسوده باشد و یا پارگی در آن دیده شود باید حتما در اولین فرصت اقدام به تعویض آن کنید؛ زیرا زمانی که درب یخچال به خوبی بسته نشود و هوا از این درب رد و بدل شود دیگر مواد غذایی موجود در آن خنکی سابق را نخواهند داشت و دمای یخچال دچار تغییراتی می شود.

تنظیم نبودن دمای یخچال

یکی از مهمترین عواملی که منجر به سرد نکردن یخچال می شود و بسیاری از افراد پس از تعمیر و سرویس یخچال متوجه آن می شوند این است که دمای یخچال تغییر کرده است. ممکن است اصلا متوجه نشده باشید و ناخواسته دمای یخچال را تغییر داده باشید در نتیجه با این کار یخچال یا خیلی سرد می شود یا اصلا دیگر سرد نمی کند.

بهتر است از دمای یخچال به خوبی آگاه باشید و بدانید که این یخچال در چه دمایی کار می کند تا هر زمان که دمای آن عوض شد بتوانید آن را درست کنید.

کاهش گاز یخچال

گاز یخچال یکی از مهمترین بخش هایی است که باید به آن توجه شود. گاز یخچال بعد از گذشت چند سال تمام میشود و باید اقدام به پر کردن آن کنید. البته توجه کنید که خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید و باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید تا وی بتواند اقدام به پر کردن گاز یخچال کند.

زمانی که گاز یخچال رو به کاهش است یا به کل تمام می شود یخچال دیگر به خوبی کار نمی کند و در نتیجه مواد غذایی موجود در آن گرم می شود. پس می توان گفت که یکی از مهمترین دلایل سرد نکردن یخچال کاهش گاز یخچال است و زمانی متوجه خواهید شد که یکی تعمیرکار حرفه ای اقدام به بازدید و سرویس یخچال کند.

پر کردن یخچال بیشتر از ظرفیت آن

خیلی ها عادت دارند که یخچال خانه را پر می کنند به قدری که از ظرفیت آن هم می گذرند. در هنگام برگزاری مهمانی یا وقت هایی که خیلی یخچال پر می شود سعی کنید آن دسته از کالاهایی که ماندگاری بالایی دارند یا اصلا نیاز به خنک شدن ندارند را به صورت موقت بیرون بگذارید و کالاهای مهم تر را درون یخچال قرار دهید.

پر کردن یخچال به مرور موجب می شود تا این یخچال نتواند به خوبی خنک کند و آسیب می بیند به همین خاطر بهتر است تا جایی که می توانید یخچال را خیلی پر نکنید.

سرد نکردن یخچال به دلیل مشکل در لوله کندانسور

به پشت یخچال خود نگاه کنید یک سری لوله های ریزی مشاهده می کنید که به آنها لوله کندانسور می گویند. به این لوله ها دست بزنید اگر این لوله ها داغ باشند یعنی موتور یخچال سالم است و خوب کار می کنید و در نتیجه یخچال هم به خوبی سرد می کند اما اگر این لوله ها سرد باشند یعنی اختلالاتی در آن بوجود آمده است و دیگر یخچال نمی تواند به خوبی خنک کند.

پشت یخچال را به دیوار چسبانده اید

ممکن است شما هم جزو این دسته از افراد باشید که یخچال را به دیوار چسبانده اید به قدری که فن یخچال اصلا نمی تواند به خوبی کار کند و کاملا فضای اطراف آن خفه است؛ بنابراین برای اینکه یخچال به خوبی سرد کند بهتر است که بین یخچال و دیوار فاصله ای باشد.

خراب شدن ترموستات 

ترموستات یخچال های جدید و قدیمی متفاوت است اما در هر صورت زمانی که مشکلی در این قطعه بوجود بیاید دمای یخچال تغییر می کند و ممکن است دیگر نتواند خنک کند پس زمان آن فرا می رسد که اقدام به تعمیر و سرویس یخچال کنید.

سرد نکردن یخچال به علت خراب شدن کمپرسور

کمپرسور از دیگر قطعاتی است که اگر خراب شود باید اقدام به تعمیر و سرویس یخچال خود کنید؛ زیرا خراب شدن کمپرسور موجب سرد نکردن یخچال می شود. در حقیق کمپرسور یخچال وظیفه تبدیل گاز به مایع را دارد که نتیجه آن خنک کردن یخچال است به همین خاطر اگر دچار مشکل شود یخچال دیگر سرد نمی کند.

تعمیر و سرویس یخچال به علت خنک نکردن مواد غذایی

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید که مواد غذایی را از یخچال بیرون می آورید و می بینید که هنوز خنک نشده است و حس می کنید که مشکلی بوجود آمده اما از علت آن آگاه نیستید بهتر است که اقدام به تعمیر و سرویس یخچال خود به کمک تعمیرکاران حرفه ای کنید.

تعمیرکاران کارینو سرویس به شما کمک می کنند تا هم از علت سرد نکردن یخچال آگاه شوید و هم در سریع ترین زمان ممکن این مشکل را برطرف کنید تا مواد غذایی فاسد و خراب نشوند. پس هنگام مواجه شدن با این مشکل از طریق شماره هایی که در اختیارتان قرار داده ایم اقدام کنید تا تعمیرکاران شرکت در اسرع وقت برای تعمیر یخچال اقدام کنند.

جمع بندی

پیشتر راجع به عواملی که منجر به خنک نکردن یخچال می شوند خواندید و حالا می دانید زمانی که یخچال خیلی خوب خنک نمی کند به خاطر چه چیزهایی است. کهنه بودن با پارگی لاستیک درب، پر کردن یخچال، خرابی لوله کندانسور، خرابی کمپرسور، تموم شدن گاز یخچال، خراب شدن ترموستات، چسباندن پشت یخچال به دیوار، تنظیم نبودن دمای یخچال و… از جمله مواردی است که موجب می شود تا یخچال به خوبی کار نکند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید می توانید به کمک تعمیرکاران کارینو سرویس این مشکل را حل کنید؛ زیرا تعمیرکاران شرکت در کمترین زمان ممکن و با بهترین هزینه ها اقدام به تعمیر یخچال در منزل می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *