علت باد گرم کولر گازی از چیست؟

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟

چرا کولر گازی باد گرم میزند؟ شاید این سوال شما هم باشد و خیلی وقت ها در فصل تابستان با این مشکل مواجه می شوید اما نمی دانید علت بروز این اتفاق چیست و چه اقداماتی باید انجام دهید تا دوباره کولر گازی بتواند باد خنکی بزند. در واقع باد گرم کولر گازی یکی از مشکلات شایعی است که در تابستان ها اکثرا پیش می آید و این مشکل خود دلایل مختلفی دارد که باید آگاه باشید تا در زمان خرابی کولر گازی بدانید مشکل از کجاست و سپس به کمک تعمیرکاران حرفه ای اقدام به تعمیر کولر گازی کنید.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که کولر گازی را روشن می کنید و کولر باد خیلی گرمی در فضا پخش می کند و در چند ثانیه بعد متوجه می شوید که چقدر هوای خانه دم دارد یا گرم است؛ گفتنی است که باد گرم کولر گازی یک مشکل عادی نیست و هر زمان که با آن مواجه شدید باید در اولین فرصت اقدام به تعمیر کولر گازی کنید تا از مشکلات جدی تر جلوگیری شود. توجه کنید که خودتان اگر تجربه ای در این کار ندارید هرگز کولر گازی را باز نکنید و این کار را به تعمیر کاران حرفه ای بسپارید.

برای اینکه بدانید چرا کولر گازی باد گرم میزند بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با مهم ترین دلایل آن آشنا شوید و بدانید که در زمان بروز این اتفاق باید چه اقداماتی انجام دهید.

بررسی دلایل باد گرم کولر گازی

در این قسمت از مقاله با مهمترین علل باد گرم کولر گازی آشنا می شوید؛ بنابراین برای آشنایی هرچه بیشتر با دلایل باد گرم کولر گازی حتما این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

گرفتگی فیلتر هوا، مهم ترین دلیل باد گرم کولر گازی

یکی از مهم ترین دلایل پخش باد گرم کولر گازی این است که فیلتر هوا یا دچار گرفتگی شده و یا کثیف شده است؛ بنابراین باید دستگاه را باز کنید و ببینید که آیا این مشکل در فیلتر هوا وجود دارد و یا خیر؛ اگر که فیلتر هوا دچار این مشکلات شده است باید اقدام به تمیز کردن آن کنید تا این فیلتر هوا بتواند دوباره کار کند.

توجه کنید که اگر مشکلی در فیلتر هوا بوجود بیاید و این قطعه نتواند عملکرد خوبی داشته باشد، ترموستات هم آسیب می بیند و در نتیجه مشکلات جدی تری رخ می دهد به همین خاطر باید اسرع وقت اقدام به تعمیر کولر گازی کنید و برای این کار از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید تا به صورت اساسی فیلتر هوا تعمیر و سرویس شود.

ایجاد مشکل در کمپرسور

کمپرسور کولر گازی قطعه پر کاربرد و مهمی است که نحوه عملکرد صحیح آن بسیار با اهمیت است و اگر آسیب ببیند یا مشکلی برای آن پیش بیاید باید اقدام به تعمیر کمپرسور کرد. زمانی که کولر گازی باد گرم میزند می توان گفت که ممکن است این باد گرم به خاطر ایجاد مشکل در کمپرسور باشد.

اگر مشکل از کمپرسور باشد و تعمیر کار تشخیص دهد که این قطعه معیوب بوده و موجب ایجاد مشکل در کولر گازی شده است اقدام به تعویض آن می کند.

خراب شدن کویل کندانسور

اگر با این مشکل مواجه هستید که کولر گازی باد گرمی می زند باید کویل کندانسور را بررسی کنید و ببینید که آیا این قطعه در کولر گازی دچار گرفتگی شده است و یا خیر؛ اگر متوجه شده اید که این قطعه بسیار کثیف شده باید اقدام به شستن آن کنید تا به خوبی تمیز شود و پس از نصب دوباره بتواند به خوبی کار کند.

باد گرم کولر گازی به خاطر معیوب شدن فن

فن کولر گازی موجب می شود تا باد خنک پخش شود و در روند عملکرد مناسب کولر گازی بسیار تاثیرگذار است به همین خاطر اگر مشکلی در کولر گازی بوجود بیاید باید فن آن را بررسی کنید و ببینید که اگر این فن معیوب شده باید آن را تعویض کنید.

عدم سرویس کولر گازی

خیلی ها عادت دارند که از دستگاه های برقی خانه تا پایان عمر دستگاه مدام استفاده می کنند اما هیچگاه اقدام به سرویس دستگاه نمی کنند و در نتیجه طول عمر دستگاه کم شده و در صورت خرابی دیگر نمی توان آن را تعمیر کرد. پس ضروری است که هر سال قبل شروع فصل گرما اقدام به تعمیر و سرویس کولر گازی خود کنید تا اگر مشکلی هم  بود رفع شود و دیگر نیاز به تعویض قطعات و هزینه های زیادی نباشد.

باد گرم کولر گازی به علت خراب شدن ترموستات

ترموستات وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد به همین خاطر زمانی که کولر گازی باد گرم میزند ممکن است ترموستات نتواند دما را تشخیص دهد و این به خاطر اختلال در عملکرد دستگاه است که باید سرویس یا تعمیر شود. 

ایجاد مشکل در خازن

زمانی که خازن کولر گازی بسوزد دیگر این دستگاه نمی تواند باد خنک را پخش کند و در نتیجه باد گرمی در فضا پخش می شود. در هنگام بروز آسیب در خازن و سوختن آن باید اقدام به تعویض این قطعه کنید.

کاهش گاز کولر گازی

گاز کولر گازی نقش مهمی در سرمایش این دستگاه دارد به همین خاطر اگر این گاز کم شود کولر گازی دیگر نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و باید اقدام به پر کردن گاز کنید.

گرفتگی لوله ها، از علل باد گرم کولر گازی

لوله ها ممکن است دچار گرفتگی، شکستن، سوراخ شدن و… شوند اما در هر صورت زمانی که مشکلی در لوله ها ایجاد می شود باد گرم در فضا پخش می شود و حالا یا باید لوله ها را تعویض کنید و یا اقدام به تمیز کردن آن کنید. سعی کنید که از یک تعمیر کار حرفه ای کمک بگیرید تا کولر گازی خانه به صورت اساسی تعمیر شود.

خرابی برد کولر گازی

برد کولر گازی به مانند مغز انسان وظیفه فرمان دادن به دیگر قطعات را دارد و به عنوان اصلی ترین قطعه کولر گازی از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر کولر گازی باد گرمی بزند یعنی برد کولر نتوانسته به خوبی فرمان دهد و موجب شده تا قطعات عملکرد خوبی نداشته باشند و زمان آن است که اقدام به تعمیر کولر گازی و برد آن کنید.

زمانی که کولر گازی باد گرم میزند چه اقداماتی انجام دهیم؟

اگر کولر گازی را روشن کردید و متوجه شدید که کولر گازی باد گرمی می زند و فضا یا دم دارد یا گرم شده است باید سریعا کولر را خاموش کنید و با یک تعمیرکار حرفه ای صحبت کنید تا وی اقدام به تعمیر کولر گازی برای رفع این مشکل کند. توجه کنید که اگر کولر را روشن بگذارید ممکن است دیگر قطعات بسوزند و مشکلات جدی تری پیش بیاید.

برای تعمیر و سرویس کولر گازی می توانید از طریق تعمیرکاران کارینو سرویس اقدام کنید تا تکنسین های شرکت اقدام به تعمیر در کمترین زمان ممکن و با بهترین هزینه ها کنند و بتوانید دوباره از دستگاه خود استفاده کنید.

جمع بندی

پیشتر راجع به مهمترین دلایلی که ممکن است کولر گازی به واسطه آنها باد گرم بزند خواندید و حالا می دانید زمانی که این مشکل بروز می کند علت آن چیست و باید چه اقداماتی انجام دهید؛ بنابراین اگر کولر گازی خانه شما هم دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر و سرویس دارد باید اقدام به تعمیر و سرویس کولر گازی به کمک تعمیرکاران کارینو سرویس کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .