دلایل آب ندادن کولر گازی چیست؟

علت آب ندادن کولر گازی

برای آگاهی از علت آب ندادن کولر گازی در ابتدا باید ببینید که این کولر گازی از کجا همیشه آب می دهد و مسیر خروج آب را بشناسید تا در هنگام مواجه شدن با این مشکل بتوانید آن را حل کنید. در واقع کولر گازی از وسایلی است که حین استفاده از آن باید آب اضافی تخلیه شود و اگر این تخلیه صورت نگیرد یعنی کولر گازی دچار مشکل شده و باید اقدام به تعمیر و سرویس آن کرد، اگر این مشکل حل نشود به مرور از عمر مفید کولر گازی کاسته می شود.

در حقیقت همه ی کولر گازی ها یک لوله برای تخلیه آب اضافی دارند که باید آب از طریق این لوله خارج شود، اما گاها دیده می شود که برخی کولر گازی ها این توانایی را دارند و افراد پس از مدتی متوجه می شوند که تخلیه آب یا به کندی صورت می گیرد یا اصلا تخلیه ای انجام نمی شود که این خود مشکلی جدی است و باید پیگیری نمود. اگر خودتان تجربه ای در این حوزه ندارید حتما از تعمیرکاران این حوزه کمک بگیرید تا به صورت حرفه ای کولر گازی تعمیر و سرویس شود.

برای آگاهی از علت آب ندادن کولر گازی بهتر است تا پایان همراه ما باشید؛ زیرا ما در ادامه مهم ترین دلایل آب ندادن کولر گازی را بیان کرده و بهترین تعمیرکاران را برای سرویس کولر گازی معرفی می کنیم تا برای تعمیر اساسی کولر گازی اقدام کنید.

اهمیت تخلیه آب از کولر گازی

کولر گازی باید بتواند آب اضافی را خارج کند تا عملکرد بهتری داشته باشد، این آب اضافی از طریق لوله های متصل خارج می شود که اگر این لوله ها دچار مشکل شوند و یا آسیب ببینند دیگر خروج آب صورت نمی گیرد و کولر گازی به مرور زمان آسیب می بیند. اگر حس کردید خروج آب از کولر گازی کمتر شده باید اقدام به سرویس کولر گازی کنید تا بتواند دوباره عملکرد خوبی داشته باشد.

زمانی که آب از کولر گازی خارج می شود یعنی این وسیله عملکرد خوبی دارد و کاملا سالم است اما زمانی که شدت و میزان این آب کم می شود یعنی کولرگاز دچار مشکل شده و نیاز به سرویس دارد. میزان آب خروجی از کولر گازی در فصل تابستان و در روزهایی که هوا خیلی گرم است بیشتر می شود به همین خاطر شما حجم زیادی از آب را می بینید که باید مدام ظرف آب کولر گازی را خالی کنید.

عدم خروج آب از کولر گازی موجب بروز چه مشکلاتی می شود؟

زمانی که خروج آب از کولر گازی صورت نگیرد به مرور این آب ها جمع شده و موجب ایجاد بوی نامطبوعی می شود که این بو در فضا پراکنده می شود و بسیار مضر است.

وقتی آب از کولر گازی کامل تخلیه نشود عملکرد این دستگاه کاهش می یابد و دیگر آن باد خنک و بدون بو در خانه حس نمی شود و عملکرد دستگاه به مرور تضعیف شده و ممکن است قطعات دستگاه آسیب ببینند.

اگر مشاهده کردید که دیوار مجاور کولر گازی نم زده و نیاز به بازسازی و تعمیر دارد باید در وهله اول اقدام به تعمیر و سرویس کولر گازی کنید تا مشکل عدم تخلیه آب حل شود.

مهم ترین دلایل آب ندادن کولر گازی

آب ندادن کولر گازی دلایلی دارد که ما در ادامه مهم ترین دلایل آب ندادن کولر گازی را معرفی کرده ایم تا اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید بدانید کدام قطعات و جاهای مهم کولر گازی را باید بررسی کنید. 

آب ندادن کولر گازی به دلیل استفاده از آن در مناطق خشک

کولر گازی زمانی آب می دهد که رطوبت محیط را جذب کند اما اگر این کولر گازی در مناطق گرم و خشک قرار بگیرد به دلیل اینکه رطوبتی وجود ندارد این کولر گازی آب نمی دهد که این اصلا مشکل محسوب نمی شود و نیازی به تعمیر و سرویس دستگاه نیست. اگر نگران کولر گازی خود هستید که آب نمی دهد می توانید برای بازدید از دستگاه از افراد حرفه ای در این حوزه کمک بگیرید.

ایجاد مشکل در برد کولر گازی 

زمانی که برد کولر گازی خراب می شود ممکن است رطوبت درون دستگاه کاهش یابد و وقتی این مشکل بروز می کند دیگر دستگاه آب اضافی را تخلیه نمی کند. بررسی برد کولر گازی را بهتر است به افرادی بسپارید که مهارت و تجربه بالایی دارند؛ زیرا برد یکی از قطعات مهم کولر گازی است که باید با دقت و حساسیت بالا آن را تعمیر نمود.

اختلال در عملکرد سنسور دما، از دلایل آب ندادن کولر گازی

سنسور دما یکی از قطعات مهم کولر گازی است که وظیفه بررسی دمای محیط را بر عهده دارد. اگر سنسور دما آسیب ببیند و مشکلی در آن به وجود بیاید ممکن است که کولر گازی آب ندهد و خروجی آب از دستگاه یا کاهش یابد و یا قطع شود.

مسدود بودن مسیر تخلیه آب

ضروری است که هر سال قبل از شروع فصل گرما اقدام به سرویس کولر گازی کنید تا مسیر تخلیه آب به خوبی بررسی شود. پس از استفاده طولانی مدت مسیر تخلیه آب یا لوله های کولر گازی آسیب می بیند و مسدود می شود که با سرویس دستگاه این مشکل حل می شود.

آب ندادن کولر گازی به دلیل کمبود گاز 

زمانی که گاز مبرد کاهش یابد عملکرد دستگاه نیز دچار مشکل می شود؛ زیرا این گاز وظیفه سرد کردن سیم پیچ های کولر گازی را بر عهده دارد و اگر کم شود کولر گازی دیگر نمی تواند به خوبی کار کند و در نتیجه آب خروجی از آن نیز کاهش می یابد.

چرا حجم آب خروجی در برخی کولر گازی ها بیشتر است؟

اگر حجم آب خروجی از کولر گازی از حد استاندارد خارج شود و شاهد افزایش حجم آب خروجی باشیم این خود مشکلی جدی است که باید برطرف شود.

یکی از مهم ترین دلایل خروج بیش از حد آب از کولر گازی این است که در همان محیطی که این وسیله قرار دارد و روشن است یک کولر آبی هم کار می کند و این موجب افزایش رطوبت در محیط شده که برای کولر گازی مشکل ساز می شود؛ به همین خاطر به افراد توصیه می شود که هیچگاه در محیطی که کولر گازی وجود دارد کولر آبی نباشد.

تعمیر کولر گازی به دلیل عدم خروج آب

زمانی که افراد با این مشکل مواجه می شوند که کولر گازی آب نمی دهد نباید بدون تجربه در این کار به سمت تعمیر آن بروند؛ زیرا تعمیر و سرویس قطعات کولر گازی نیاز به مهارت و تجربه دارد و بدون تجربه و سابقه در انجام این کار هرگز نمی توان تعمیر این دستگاه را به عهده گرفت.

اگر کولر گازی محل کار یا خانه شما هم آب نمی دهد و عملکرد خوبی ندارد و باد خنکی از آن خارج نمی شود می توانید از طریق تعمیرکاران کارینو سرویس اقدام به تعمیر و سرویس دستگاه کنید تا هم مشکل تخلیه آب حل شود و هم عملکرد کولر گازی بهبود یابد. تعمیرکاران کارینو سرویس در کمترین زمان و با بهترین هزینه اقدام به تعمیر و سرویس کولر گازی می کنند به همین خاطر انتخاب مطمئنی برای سرویس این وسیله هستند.

جمع بندی

پیشتر راجع به عدم خروج آب از کولر گازی و دلایل بروز این مشکل خواندید؛ بنابراین اگر دستگاه شما هم دچار این مشکل شده است باید اقدام به تعمیر و سرویس کولر گازی خانه یا محل کار خود کنید تا این دستگاه بتواند دوباره بهترین عملکرد را داشته باشد. برای تعمیر و سرویس کولر گازی می توانید به کمک تعمیرکاران کارینو سرویس اقدام کنید تا این دستگاه در کوتاه ترین زمان تعمیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

من موافق این قوانین هستم .